Ministrul Economiei, Claudiu Năsui, a modificat din nou procedura de implementare a Schemei de ajutoare de stat HoReCa, fiind vizate acum perioada de înscrieri și anexa 7 – raportul sinteză pentru baza de calcul a sprijinului.
Ordinul ministrului Economiei 1019/2021 s-a publicat vineri în Monitorul Oficial.
Noul ordin de ministru prevede că aplicația electronică aferentă celei de a doua etape de înscriere în cadrul Schemei va fi deschisă începând cu ora 10.00 a primei zile de înscriere, timp de 22 zile calendaristice de la demararea înscrierii, până la ora 20.00 a ultimei zile de înscriere, cu posibilitatea de prelungire a termenului până la epuizarea bugetului.
Anterior, Ministerul Economiei comunicase că Formularul electronic de înscriere în cadrul “schemei Horeca” va fi activ timp de 10 zile lucrătoare începând de MARȚI, 29 IUNIE 2021, ora 10.00.
Cealaltă prevedere a noului ordin de ministru schimbă anexa 7 a procedurii schemei HoReCa, adică formularul prin care se întocmește anexa la raportul de audit asumat de expertul contabil sau auditorul financiar prin care se stabilește baza de calcul a ajutorului de stat acordat unui beneficiar. Reamintim că valoarea ajutorului este de 20% din suma cu care a scăzut activitatea beneficiarului în anul 2020 față de anul 2019.
Potrivit Ordonanţei de urgenţă nr. 224/2020, baza de calcul a ajutorului va trebui certificată şi asumată de către un expert contabil sau o societate de expertiză contabilă, membri CECCAR, selectați şi remunerați de către aplicant.
La alegere, baza de calcul poate fi certificată de către un auditor financiar sau o firmă de audit, membri ai Camerei Auditorilor Financiari din România, selectați şi remunerați de către aplicant.
Ministerul Economiei a făcut apel deja la potențialii beneficiari să-și pregătească din timp raportul de expertiză contabilă, întocmit conform reglementărilor CECCAR – Standardului profesional nr. 35 „Expertize contabile” sau, după caz, a raportului de audit, întocmit conform ISRS 4400 „Misiuni pe baza procedurilor convenite”.
Alături de raport ar trebui întocmită și anexa la acesta (raportul sinteză), asumat de expertul contabil/auditorul financiar. Anexa la raport va fi realizată conform Anexei nr. 7 la procedura de implementare a schemei, care este în consultare publică.
Aceasta este anexa care se schimbă prin acest ordin.
Modificarea anunțată acum este a doua adusă Procedurii de implementare a schemei HoReCa de când documentul s-a publicat în Monitorul Oficial.
Descarcă de AICI noua anexă 7 – raportul sinteză (anexa la raportul de audit).
Add comment