Proiectul de procedură de implementare a schemei de ajutoare de stat pentru HoReCa va fi supus la dezbatere de către Ministerul Economiei, urmând ca viitorii beneficiari să se înscrie după data de 1 iunie 2021, a informat joi instituția.
Secretarii de Stat Valentina Saygo și Paul Ene s-au întâlnit cu reprezentanții unor asociații profesionale și organizații patronale din turism pentru a discuta forma procedurii de implementare a schemei de ajutor de stat destinată HoReCa. La consultări au participat și președintele Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR), Aurel Andrei, președintele Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR), Adrian Popescu.
Înregistrarea aplicanților se va face pe o platformă electronică, ce urmează a fi creată în parteneriat cu Serviciul de Telecomunicații Speciale.
La tratative au fost amintite amendamentele la legea de aprobare a Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 10/2021, adoptate de Senat, printre care:
- eliminarea listei de cheltuieli eligibile (care era restrictivă),
- posibilitatea de opta pentru virarea granturilor în conturi deschise la băncile comerciale, care vor fi selectate în program printr-o procedură transparentă,
- majorarea plafonului maxim cumulativ, pentru prezenta schemă și alte măsuri de sprijin COVID-19, de la 800.000 euro, la 1.800.000 euro.
„Precizăm că aceste modificări urmează să fie dezbătute și votate de Camera Deputaților” – mai spune Ministerul Economiei.
Ajutoarele pentru schema de ajutoare HoReCa au fost alocate credite de plată de 1 miliard de lei, dar, teoretic, bugetul poate crește până la 2,5 miliarde de lei prin credite de angajament care necesită rectificare bugetare pentru a fi transformate în credite bugetare. Ajutoarele sunt extraordinar de așteptate în rândul IMM-urilor, având în vedere că multe firme afectate de pandemie aparțin acestui sector.
Add comment