Start-Up Zone

Decizie de ultimă oră: Laptele, comercializat fără termen de garanție precis!

În încercarea de a reduce risipa alimentară, a fost adoptată o decizie de ultimă ultimă oră care se anunță a fi extrem de controversată: comercializarea laptelui fără precizarea clară a unui termen de garanție! În felul acesta, cei care sunt lăsați să își asume responsabilitatea pentru calitatea produsului sunt chiar consumatorii, pe baza unui test al mirosului.

Astfel, lațul de supermarketuri Morrisons, din Marea Britanie, a luat decizia de a nu mai prezenta pe etichetă o dată de „utilizare” pe cea mai mare parte a laptelui său, motivul invocat fiind încercarea de a reduce risipa alimentară, scrie SkyNews.

Potrivit organizației caritabile de reciclare Wrap, laptele ocupă locul al treilea în topul produselor alimentare și băuturilor cele mai risipite din Marea Britanie, după cartofi și pâine, cu aproximativ 280 de milioane de litri (490 de milioane de pinte – măsură englezească de capacitate egală cu 0,568 litri) aruncați în fiecare an.

De la sfârșitul lunii ianuarie, retailerul britanic amintit va plasa, în schimb, date cum ar fi „a se consuma cel mai bine înainte de…” pe 90% din laptele de marcă proprie și va încuraja clienții să folosească un test de miros pentru a verifica calitatea.

Organizația caritabilă de reciclare Wrap spune că Morrisons este primul supermarket care a anunțat mutarea.

„Laptele irosit înseamnă efort irosit al fermierilor noștri și eliberarea de carbon inutil în atmosferă”, a declarat Ian Goode, cumpărător principal de lapte la Morrisons.

Compania crede că această mișcare va împiedica aruncarea anual a milioane de litri de lapte de marcă proprie.

„Laptele de bună calitate, bine păstrat, are o viață bună la câteva zile după termenele normale de «utilizare» și credem că ar trebui consumat, nu aruncat în chiuvetă. Așadar, facem un pas îndrăzneț astăzi și le cerem clienților să decidă dacă laptele lor este încă bun de băut. Generațiile dinaintea noastră au folosit întotdeauna testul de adulmecare și cred că și noi putem”, spune reprezentanul lanțului de supermarketuri.

O aromă acrișoară sau consistența închegată este un semn că produsul s-a stricat.

Se estimează că aproximativ 48 de milioane de litri de deșeuri de lapte (85 de milioane de pinte) se datorează clienților care urmăresc etichetele „utilizare până la data”, în ciuda cercetărilor care arată că laptele poate fi folosit la câteva zile după data respectivă.

Marcus Gover, de la organizația caritabilă de reciclare Wrap, a declarat că așteaptă și din partea altor comercianți să ia atitudine și să treacă la această modalitate de etichetare.

„Sunt încântat că Morrisons este primul supermarket din Marea Britanie care a făcut acest pas important pentru a ajuta la reducerea risipei alimentare casnice; arată că este un lider real și așteptăm cu nerăbdare ca mai mulți comercianți cu amănuntul să treacă la acțiune și să revizuiască etichetele de date de pe produsele lor”, a spus Gover.

sursa: agro-tv.ro

Redactia START UP ZONE

Add comment