Ministerul Finanțelor pregătise un proiect de reorganizare în cadrul căruia, printre altele, se prevedea preluarea Direcției de soluționare a contestațiilor de la ANAF, mai ales că era obligată instituția să facă asta prin Legea 295/2020 . Cum termenul de 6 luni pentru a duce la îndeplinire acest lucru expiră, instituția a pregătit un proiect prin care amână termenul pentru 1 octombrie.
Ce prevedea proiectul de reorganizare din 2021
În primul rând, proiectul de reorganizare spune că Direcția de soluționare a contestațiilor trebuie va trece în subordinea Ministerului Finanțelor, de la ANAF, având în vedere Legea 295/2020. Astfel, numărul de posturi urma să crescă cu 220, la care se adaugă 62 vacante. Acestea vin practic de la ANAF, e un transfer. Ministerul va ajunge la un total de 1.997 posturi.
Alte modificări din cadrul proiectului:
se va înființa un post de secretar de stat și 4 posturi aferente cabinetului demnitarului, precum și înființarea unei funcții publice corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici de secretar general adjunct, ținând seama de necesitatea desfășurării la nivelul ministerului a unor activități suplimentare și creșterea semnificativă a numărului de personal.
Direcția de politici publice, relația cu Parlamentul și dialog social se reorganizează în două direcții:
1. Direcția relația cu Parlamentul și dialog social (care va prelua în subordine Serviciul pentru relația cu Parlamentul și dialog social)
2. Direcția de politici publice și pregătire ședințe de Guvern (organizată prin transformarea Serviciului unitatea de politici publice si pregătire ședințe de Guvern în Direcția de politici publice și pregătire ședințe de Guvern). În subordinea acesteia va fi preluat Serviciul monitorizare acte normative.
Personalul Direcției de politici publice, relația cu Parlamentul și dialog social va fi preluat corespunzător în cadrul celor două direcții și îi vor fi aplicate prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ.
Direcția de politici publice și pregătire ședințe de Guvern va prelua și atribuția de monitorizare a respectării procedurilor stabilite de Legea nr.52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, precum și analiza modului de atingere a obiectivelor stabilite prin acte normative inițiate de Ministerul Finanțelor.
Se comasează prin absorbție două structuri (Direcția de Programare a Investițiilor Publice și Unitatea de management a investițiilor publice) prin trecerea activităților, atribuțiilor și personalului Unității de management a investițiilor publice la nivel de serviciu, în cadrul Direcției de Programare a Investițiilor Publice care își va schimba denumirea în Direcția de investiții și parteneriate strategice.
Ținând seama de importanța cheltuielilor cu investițiile, în vederea flexibilizării procesului decizional, se propune, ca Direcția de investiții și parteneriate strategice să funcționeze ca structură de sine stătătoare în subordinea ministrului finanțelor.
Direcția de investiții și parteneriate strategice va prelua și activitățile aferente secretariatului Tehnic al Comitetului de coordonare și negociere în scopul atragerii investițiilor străine directe.
Se modifică structura Direcției generale de programare bugetară, în cadrul acesteia urmează să funcționeze 3 direcții:
1. Direcția de programare bugetară în sectorul economic
2. Direcția de programare bugetară în sectorul social-cultural
3. Direcția de programare bugetară în sectorul securitate națională și administrație
Add comment