Start-Up Zone

Ted Persson, partener la EQT Ventures, și Alejandro I. Cremades, cofondator la Anthera Advisors, arată care sunt elementele care trebuie respectate atunci când antreprenorii au o întâlnire online cu un posibil investitor

În contextul în care majoritatea prezentărilor companiilor au fost, în 2020 și 2021 pe zoom, specialiștii au identificat unele caracteristici pentru un pitch de succes. Ted Persson, partener la EQT Ventures, și Alejandro I. Cremades, cofondator la Anthera Advisors, arată care sunt elementele fundamentale pe care trebuie respectate atunci când antreprenorii au o întâlnire online cu un posibil investitor.

  1. Prezintă-ți echipa

Toată lumea știe că o afacere nu poate prospera fără o echipă fondatoare în spate. Așadar, la începutul pitch-ului, în loc să vorbești doar despre tine, mai degrabă prezintă-ți oamenii care te ajută să-ți împlinești visul. Și mai bine, dacă e posibil, invită-i pe cei mai de încredere colegi în cadrul prezentării ca să vorbească câteva minute despre rolul și atribuțiile lor. Ideal ar fi să explici care sunt punctele forte ale fiecăruia, care e dinamica dintre voi și cum vezi extinderea echipei pe viitor.

  1. Află mai multe despre persoana din spatele ecranului

Înainte să-ți pregătești pitch-ul, fă-ți temele. Interesează-te și descoperă mai multe lucruri despre investitorul cu care vei discuta, vezi în ce afaceri a mai investit în trecut și află care îi sunt preferințele personale în materie de business pentru a-ți da seama pe ce aspecte merită să insiști ca să-l convingi.

  1. Ai grijă la detaliile tehnice

Cu toții am experimentat provocările call-urilor și conferințelor pe Zoom sau pe alte platforme similare. Iar având în vedere că ai un timp limitat, cel mai bine este să fii pregătit/ă pentru orice impediment de ordin tehnic. Rămâi fără net wireless? Pregătește-ți telefonul pentru hotspot. Camera laptopului se blochează? Pune-ți la îndemână una externă. Nu se aude bine? E musai să ai încă o pereche de căști de rezervă. Prezentarea nu se derulează? Poate ar fi cazul să ai o tablă sau un whiteboard prin casă. Și lista poate continua.

  1. Repetă, repetă, repetă

Repetiția e mama învățăturii – e un aforism pe cât de cunoscut pe atât de adevărat. Pentru a te asigura, pe cât posibil, că îți cunoști discursul și că nu întâmpini dificultăți tehnice (sau știi cum să le rezolvi rapid), fă cel puțin 10 teste cu alții până la pitch-ul efectiv.

  1. Gândește în perspectivă

Chiar dacă pitch-ul actual este pentru obținerea unei runde de finanțare, gândește-te și la următoarea etapă de extindere. Estimează de câți bani ai nevoie acum, dar și de câți bani ai avea nevoie de viitor. Eventual, poți prezenta inclusiv acest aspect în timpul pitch-ului. Cine știe, poate vei convinge prin planul tău financiar bine pus la punct. Totodată, banii nu reprezintă totul. Dacă reușești să ai acces și la know-how-ul investitorului, cu atât mai bine. Mizează pe pasiunea ta legată de învățarea continuă și pe curiozitate. S-ar putea să primești niște puncte bonus.

  1. Pitch-ul perfect

Pitch-ul perfect e cel care îți aduce investiția. Tot ce poți să faci este să te pregătești cât mai bine. Dincolo de dicție, poveste, research și ambiții, util este să ai și o mică prezentare de produs/serviciu pe lângă acele slide-uri. Asta pentru că discursul tău va căpăta formă și posibilul investitor va înțelege mai bine despre ce e vorba.

Diana Spătaru

Add comment