Start-Up Zone

Industria eCommerce: în creștere în 2021 și 2022

Industria eCommerce a înregistrat o creștere substanțială în 2020, în timpul crizei generate de COVID-19 și va continua să crească și în 2021, potrivit analizei unei companii care oferă soluții de comerț online.

E-commerce (comerț electronic) este doar procesul de cumpărare și de vânzare a produselor prin mijloace electronice, cum ar fi aplicațiile mobile și internet.

Comerțul electronic se referă atât la comerțul online, cât și la tranzacțiile electronice. Acesta și-a mărit foarte mult popularitatea în ultimele decenii și începe să înlocuiască tot mai mult magazinele tradiționale.

E-commerce permite vânzarea și cumpărarea produselor nelimitat, 24 de ore pe zi, fără a fi nevoit să fi prezent fizic într-un magazin tradițional.

Creșterea înregistrată anul acesta de industria ecommerce va continua în 2021; companiile vor investi mai mult în digitalizare și în dezvoltarea aptitudinilor digitale ale angajaților; tot mai mulți antreprenori vor demara propriile afaceri online, iar până în 2022, ponderea comerțului electronic din totalul industriei de comerț, la nivel mondial, va crește la 20%. Acestea sunt principalele premise luate în calcul pentru proiecțiile de anul viitor de Mariano Gomide de Faria, co-fondator și co-CEO VTEX. Aceasta este prima și singura soluție complet integrată  de comerț, marketplace și Order Management System (OMS) din lume. 

„Pandemia de COVID-19 a schimbat ireversibil modul de desfășurare al comerțului la nivel mondial. Cele mai multe companii sunt dispuse acum să demareze proiectele în care până de curând nu credeau, managerii fiind de părere că viitorul propriilor cariere și al companiilor ține de digitalizare. Companiile au început să realizeze că trebuie să se schimbe, să se adapteze rapid la situația actuală și să investească în digitalizare”, spune Mariano Gomide de Faria. Acesta menționează că obiceiurile de consum s-au schimbat definitiv, oamenilor fiindu-le confortabil să cumpere orice online. 

„În mod tradițional, magazinele online lansează marketplace-uri, iar cele care au deja marketplace-uri, în 2021, vor deveni platforme omnichannel. Cele care oferă deja experiențe omnichannel vor deveni anul viitor magazine conversaționale. Acestea vor folosi aplicații ca Facebook Messenger, WhatsApp, WeChat etc. pentru a interacționa rapid cu clienții. Aceștia, având acces direct la reprezentanții companiilor, pot pune întrebări, pot primi recomandări personalizate, sau chiar cumpăra direct din aplicațiile de mesagerie”, crede fondatorul VTEX. 

El menționează că România ar trebui să facă pași importanți în direcția creșterii numărului de startup-uri tehnologice și digitale, dar și de investitori. Aceștia ar trebui să contribuie la dezvoltarea startup-urilor, lucru care ar trebui să fie o prioritate pentru guvernele din întreaga lume, inclusiv în România.

Diana Spătaru

Add comment