Start-Up Zone

Disfuncționalități ale platformei Ministerului Economiei pentru depunerea aplicațiilor pe HoReCa. Ritm foarte lent de depunere a cererilor de finanțare

Comunitatea fonduri-structurale.ro a identificat mai multe disfuncționalități ale platformei de transmitere a aplicațiilor pe schema dedicată sectorului HoReCa:

  • Cu câteva minute înainte de deschiderea aplicației de la ora 10.00 utilizatorii care aveau o cratimă în adresa de email nu se puteau loga
  • Sistemul nu recunoaște mulți auditori/experți contabili autorizați; din acest motiv nici la această oră multe companii nu pot transmite cererile de finanțare; Helpdeskul a îndrumat solicitanții către agențiile de care aparțin, agențiile i-au redirecționat către dgas@economie.gov.ro cu „Nume/prenume, CNP și ID”
  • Ieri aplicația nu permitea atașarea documentelor de autorizare pentru 2019 și 2020 – aspect semnalat de fonduri-structurale.ro ministerului, rezolvată între timp
  • Aplicația nu făcea ieri legătura cu datele ANAF la 2020 privind situația financiară a firmelor, aplicanții regenerau declarații IMM cu datele la 2019 – până aseară târziu nu se puteau genera declaratii categorie întreprindere pentru că sistemul returna mesajul „Serviciul de interogare ANAF este momentan indisponibil. Vă rugăm încercați mai târziu”  
  • În tutorialul publicat ieri se precizează pentru prima dată că aplicanții trebuie să introducă informații detaliate privind cifra de afaceri realizată pe toate codurile CAEN active, nu doar cele eligibile pe care aplică; această defalcare nu a fost solicitată de beneficiari auditorilor și nu este inclusă în anexa 7 care trebuie certificată de auditor – acest proces este împovărător birocratic pentru solicitanți
  • Pentru codul CAEN 7912 nu se puteau introduce datele privind volumul facturilor emise – problemă remediată în cadrul sesiunii de întrebări și răspunsuri
  • Atât granturi.imm.gov.ro a avut perioade de downtime ieri și la fel platforma ministerul de finanțe, ceea ce a îngreunat procesul de pregătire a aplicațiilor

Până la ora transmiterii acestei știri în platforma ministerului erau înscrise cca 490 de firme (11.15)– prin comparație, la aceeași oră în cadrul Măsurii 2 deschise anul trecut erau deja depuse peste 15.000 de cereri.

Nu se aplică principiul primul venit, primul servit, toți aplicanții vor primi fonduri proportional, dar plățile se vor face în ordinea înscrierii (varianta inițială a procedurii). UPDATE: Conform secretarului de stat Paul Ene, „plata se va face în ordinea semnării contractelor de finanțare, iar acestea se vor transmite bulk tuturor la momentul finalizării tuturor evaluărilor”.

Ministerul organizează astăzi pe pagina de facebook începând cu ora 11.30 o sesiune de întrebări și răspunsuri pe această temă.

Update: Umare a multiplelor solicitări ale companiilor în cadrul sesiunii de întrebări de pe pagina ministerului, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului a solicitat prin websiteul oficial operatorilor economici care întâmpină dificultăți în identificarea experților contabili sau auditorilor din lista inclusă în aplicația informatică să transmită pe email-ul dgas@economie.gov.ro  datele de identificare ale expertului contabil/auditor constând în:

  • nume si prenume
  • CNP
  • membru CECCAR / CAFR
  • număr  carnet/autorizație/ID

Conform MEAT, datele vor fi centralizate și validate cu CECCAR și CAFR, după care vor fi introduse în lista inclusă în aplicația informatică, unde este cazul. Validarea datelor de identificare ale expertului contabil/auditor aparține în exclusivitate CECCAR / CAFR, după caz.

Revenim cu informații.

Raluca Prelucă,

sursa: fonduri-structurale.ro

Redactia START UP ZONE

Add comment