Start-Up Zone

Vlad Voiculescu: Îl rog pe prim-ministru să revadă metodologia făcută sub conducerea PNL, cu privire la raportarea deceselor. Investigația noastră arată că există diferențe între numerele reale și cele raportate

Vlad Voiculescu declară după ce a fost demis că numărul real al deceselor de COVID-19 nu este corect raportat: “Îl rog pe prim-ministru să revadă metodologia făcută sub conducerea PNL, cu privire la raportarea deceselor din spitalele Covid-19. Nu am reușit să documentăm acest lucru, dar investigația noastră arată că există diferențe între numerele reale și cele raportate.”

Vlad Voiculescu l-a atacat direct pe premierul Cîțu, despre care a spus că nu s-a consultat aproape niciodată cu Ministerul Sănătății, în schimb a stabilit targeturi. ”Ne-am pomenit cu un premier care-și bate joc de o echipă pe care nici nu a cunoscut-o, cum făcea odată Tudorel Toader”, a mai adăugat acesta.

Totodată, în încheierea declarației, Vlad Voiculescu a precizat că există indicii privind numărul deceselor asociate Covid și cele raportate în mandatul fostului ministru PNL al Sănătății, Nelu Tătaru: ”Avem un ministru interimar la minister, care nu știu cât timp are. O să îl rog să revadă metodologia făcută sub conducerea PNL, cu privire la raportarea deceselor din spitalele Covid-19. Nu am reușit să documentăm acest lucru, dar investigația noastră arată că există diferențe între numerele reale și cele raportate”.

Principalele declarații ale fostului ministru al Sănătății:

  • Mandatul meu s-a încheiat acum două zile și a pus capăt unui șir de 113 zile de mandat și ciocniri între mentalități. Mulți dintre noi am intrat în politică pentru a încerca să le schimbăm.
  • Vă spun că mi-e teamă pentru oamenii din țara asta, care au nevoie de ajutor, care sunt văzuți doar ca electorat. Mi-e teamă de oamenii buni din sistem care așteptau o schimbare, care au văzut că dacă superi prea tare sistemul, nu mai are nevoie de argumente pentru a te elimina.
  • Avem experiența din 2016 de la Ministerul Sănătății, și totuși am găsit probleme și vulnerabilități (la instituții centrale și din teritoriu) care sunt înfricoșătoare, care vorbesc de neputința unui sistem de a-și servi cetățenii. Vulnerabilitățile nu sunt ale unei persoane, ci ale sistemului. Avem nevoie de oameni ca să-l schimbăm, cum este Andreea Moldovan, cum i-ați văzut pe cei din minister, oameni care au fost ridiculizați. 
  • Am preluat un minister în colaps. Sunt foarte importante și capabilitățile ministrului de comunicare, dar în același timp instituții nu se construiesc doar prin imagine, prin comunicare, ci prin echipe, cu oameni buni, cu timp, cu așezare. Altfel după noi nu rămâne nimic. Problema statului rămâne capacitatea limitată a instituțiilor. Eu am crezut că fiecare minut trebuie dedicat adunării oamenilor și proiectelor.
  • Am greșit în anumite aspecte și cred că atunci când m-am așteptat la decență de la politicieni și o parte a presei. în vremuri de pandemie, în care oameni mor, cred că am greșit.
  • Am crezut că premierul unei coaliții nu va folosi puterea pe care i-am dat-o pentru rațiuni de ordin politic.
  • Am crezut că am ieșit din epoca epoleților, a specialilor, a privilegiilor. Și aici cred că m-am înșelat. Dar sunt sigur că acesta este drumul.
  • Vaccinarea, subiect al ciocnirii de mentalități: am insistat ca vaccinarea să fie făcută întâi pentru bătrâni și bolnavi. Altcineva a decis altfel, noi am obținut doar un anumit procent. Nu am anticipat că vor exista centre închise pentru privilegiați. Când am spus lucrul ăsta, a trecut, când l-am arătat cu date, am vrut să fac un gest de transparență. Atunci am avut o investigație a corpului de control al premierului unei țări care și-a asumat transparența, ideea că toți suntem egali în fața legii și a statului.
  • Un premier care dă un semnal mai important decât acuzațiile în sine, care sunt ridicole. Semnalul pentru sistemul de sănătate este că dacă vrei transparență, să aperi interesul public, trebuie să te temi. Pentru că deranjezi pe cine nu trebuie, deranjezi un sistem de privilegii.
  • Gestionarea pandemiei: au fost episoade puțin realizate de public, premierul discutând aproape niciodată cu Ministerul Sănătății, transformându-se în primul epidemiolog al țării, vorbind despre lucruri pe care nu le știa și nediscutate cu experții de la minister. Peste asta putem trece la nivel personal, dar nu e îmbucurător pentru un stat.
  • Fiecare accident din sistemul sanitar a fost folosit politic de către opoziție, cum era firesc. Ce e nefiresc este ca ele să fie folosite de parteneri de coaliție. Sau moduri mai puțin bune de a aborda o situație (de la Babeș, Foișor) care nu țin de MS. Evacuarea de la Foisor era responsabilitatea altcuiva. Lucrurile acestea le-am lăsat să treacă, crezând că există limite într-un guvern de coaliție. Se pare că ele există doar pentru oamenii de bună credință. Ne-am pomenit cu un premier care-și bate joc de o echipă pe care nici nu a cunoscut-o, cum făcea odată Tudorel Toader.
  • În patru luni am lucrat la multe proiecte, un raport va fi făcut public înainte de luni.
  • Am adus la conducerea CNAS un om integru cu doctorat în Marea Britanie, care printre altele a scos la concurs toate posturile de conducere ale caselor județene. CNAS are un buget de 9 miliarde de euro. Evident că au fost supărări la fiecare pas. La fiecare pas găsești oameni puși de un partid sau altul. Majoritatea covârșitoare de la casele județene sunt numiți politic, care răspund comenzilor politice. Este cea mai mare problemă a sistemului de sănătate.
  • Am semnat un protocol cu U Construcții București, am pus la dispoziția spitalelor 50 de milioane de euro bani europeni.
  • Am demarat înființarea unei agenții pentru infrastructura în sănătate, să putem construi spitale. Cu actuale infrastructură nu se pot construi spitale, indiferent de ce zic alte partide.
  • Am demarat proiecte pentru centre de arși, cu Banca Mondială.
  • Am lansat un proiect pilot de vaccinare în Timiș, am lansat un proiect pentru ca pacienții să fie înfometați în spital, am eliminat acolo un plafon.
  • Vaccinul antigripal a devenit disponibil pentru toată lumea, nu doar pentru copii și vârstnici. Am reintrodus lista de medicamente esențiale, săptămâna asta trebuia adoptat.
  • Am luat măsuri pentru ca anumite medicamente să fie din nou disponibile în țară. Am identificat stocurile de medicamente cu stocuri limitate, cu stocuri pe termen scurt.
  • Am suplimentat numărul de paturi ATI până la 1.687.
  • Am oprit în guvern și bani către presă, în plină criză sanitară, cu un buget al Ministerului Sănătății care nu ajunge până la sfârșitul anului. Nu cred că era oportun ceva ce s-a întâmplat anul trecut.
  • Vă pot spune că nivelul profesional al unei părți a ministerului nu ne face să fim mândri. În condițiile presiunilor din ultima perioadă și când avem nevoie de profesionalism, decență, depolitizare, este imperios necesar ca depolitizarea să continue și să accelereze în perioada imediat următoare.
  • Credem noi că lucrurile mergeau în direcția corectă, nici pandemia nici sănătatea nu pot fi gestionate doar în spitale. E de datoria noastră să ne asigurăm că indicatorii respectă realitatea, nu povești.
  • Am creat o linie de sprijin psihologic pentru toți cei afectați de pandemie.
  • Pentru a doua oară în istorie, un secretar de stat a gestionat relația cu pacienții.
  • Avem un ministru interimar la minister, care nu știu cât timp are. O să îl rog să revadă metodologia făcută sub conducerea PNL, cu privire la raportarea deceselor din spitalele Covid-19. Nu am reușit să documentăm acest lucru, dar investigația noastră arată că există diferențe între numerele reale și cele raportate. Vă spun că există o diferența, există indicii că există o diferență. Vorbim de o statisică și o metodologie care trebuie clarifiacată.
  • Situați Unifarm, care a primit 1,2 miliarde prin OUG anul trecut. E una din companiile în pericol de dispariție, e unul din marile jafuri din pandemie. Ele sunt legate direct legate de cele ce s-au întâmplat în guvernarea anului trecut, legată de un anumit partid.
  • Nu am formulat acuzații, există o metodologie care trebuie clarificată. Există diferență între datele din corona-forms și datele primite la minister.
  • Ordinul a fost un pretext (de demitere). Că trebuia un aviz CNSU este un lucru fals, nu trebuia. Doamna Moldovan a explicat cum s-a întâmplat.
  • Ordinul stabilește pe baza unor date reale, extrem de precise, niște recomandări care nu am văzut să fie combătute. Nu ministerul carantinează.
  • Problemele țării acesteia nu se rezolvă politic, cu certuri, ci cu profesionalism, bazându-ne pe date reale și adevăr. Despre asta vorbea ordinul. Despre asta este vorba.
  • Dacă cineva ar trebui să informeze mai departe, acesta ar fi trebuit să fie președintele comitetului, care este Raed Arafat

Diana Spătaru

Add comment