Echipa Smis® lansa în luna aprilie aplicația M2manager, prima aplicație din România care facilita la implementarea unui program cu finanțare europeană. Beneficiarii Măsurii 2 au primit cu receptivitate această soluție, peste 1.200 dintre aceștia utilizând în prezent aplicația lansată de startup-ul Smis®
Startupcafe prezenta în aprilie aplicația pentru Măsura 2. Care sunt rezultatele?
„Ținând cont că în perioada aprilie – iunie au fost realizate plăți de granturi pentru capital de lucru către aproximativ 3800 de beneficiari, observăm cu bucurie că 1 din 3 beneficiari au utilizat platforma Smis® pentru implementarea Măsurii 2. Interesul este crescut și asta ne bucură. Mai mult, feedback-ul primit de la beneficiari a fost unul fabulos și dorim să le mulțumim pe această cale.” Ne-a transmis Sorina Picioruș – manager de proiect SMIS.
Astăzi 23 iunie, platforma lansează o aplicație similară pentru implementarea schemei HORECA. De această dată, aplicația este lansată în faza de pre-contractare. Astfel, beneficiarii au acces la tutoriale și sfaturi utile încă din faza de aplicare. O funcție inedită a aplicației este aceea de bifare a pașilor indepliniți deja, astfel încât beneficiarii să nu piardă din vedere nicio obligație.
Ce oferă aplicația HORECAmanager?
Aplicația dezvoltată de echipa Smis® oferă acces la un panou de prezentare a schemei, informații despre eligibilitate și obligații, un calculator care permite potențialilor beneficiari să simuleze valoarea ajutorului pentru care sunt eligibili, identificarea de auditori sau experți contabili, precum și acces la documentele procedurii și ultimele știri emise de Ministerul Economiei.
Cea mai importantă secțiune a aplicației este calendarul de implementare și cei 7 pași de aplicare, explicați și detaliați inclusiv prin tutoriale video. Aplicația HORECA manager oferă posibilitatea ca utilizatorii să bifeze dacă au îndeplinit sau nu fiecare pas într-un checklist începând cu existența unei semnături digitale și până la depunerea cererii de finanțare. Conform HORECAmanager, cei 7 pași sunt:
Pasul 1 – Semnătura digitală
Pasul 2 – Crearea contului în platforma de granturi
Pasul 3 – Adăugarea companiei în cont
Pasul 4 – Analiza eligibilității companiei
Pasul 5 – Pregătirea documentelor companiei
Pasul 6 – Obținerea raportului de expertiză contabilă / audit
Pasul 7 – Completarea cererii de finanțare
De ce ar trebui beneficiarii să utilizeze aplicația pentru implementarea schemei HORECA?
„În primul rând, pentru că este o soluție complet gratuită, astfel sunt evitate cheltuieli semnificative și comisioane cu diverse servicii de consultanță. Echipa Smis® oferă consultanță în mod gratuit. Beneficiarii ne pot contacta prin e-mail sau telefonic și le răspundem cu drag. Mai mult, contul Smis® va permite începând cu luna septembrie a acestui an, accesul la toate liniile de finanțări nerambursabile. Utilizând inteligența artificială, platforma creează un profil al companiei și intersectează acest profil cu toate finanțările existente și viitoare. În acest mod, orice antreprenor va ști în timp real care sunt finanțările pentru care este eligibil, fără a mai fi nevoie să citească zeci de ghiduri/proceduri și să piardă mai multe ore zilnic pentru a identifica aceste finanțări. De asemenea vom oferi soluții inovative de scriere proiecte și soluții exclusive precum Harta Finanțărilor sau Harta consultanților” – Sorina Picioruș – manager de proiect SMIS.
De ce o oferiți gratuit aplicația HORECAmanager?
„Platforma Smis® este un proiect cofinanțat din fonduri europene, astfel ne permitem să dezvoltăm soluții software fără a le monetiza pe termen scurt. De asemenea, schema HORECA este probabil cea mai simplă schemă cu finanțare nerambursabilă. De la aplicare și până la implementare, totul este simplu și la îndemâna oricui. Firmele de consultanță solicită comisioane de până la 10% din valoarea grantului și de cele mai multe ori, taxe pentru depunere. Am observat totodată că au apărut în mediul online diverse soluții / tutoriale, cu prețuri de până la 500 lei. Beneficiarii HORECA, agențiile de turism și organizatorii de evenimente au fost cei mai afectați de restricțiile impuse. Consider că nu este corect să soliciți sume de bani (în special în avans) către niște beneficiari care încă se confruntă cu dificultăți financiare. Este o schemă simplă la care oricine poate aplica, singurele condiții fiind existența unei semnături digitale și a raportului de expertiză / audit – care are de asemenea implicații financiare. În schema HORECA nu există cheltuieli neeligibile, nu există firme care nu vor primi ajutor și momentan nu există prevederi cu privire la raportarea cheltuielilor. Astfel, nu considerăm că un beneficiar are nevoie de consultanță specializată pentru depunerea cererii de finanțare sau implementare.” A completat Sorina Picioruș – manager de proiect SMIS.
Add comment