OUG nr. 172/2022, publicată în Monitorul Oficial nr. 1192/2022, prevede dezvoltarea sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+ şi a aplicaţiilor informatice MySMIS2021 şi SMIS2021 pentru gestionarea fondurilor europene aferente perioadei de programare 2021 – 2027.
Ordonanța de urgență stabilește cadrul instituțional pentru dezvoltarea și funcționarea sistemului unic de management al informației privind fondurile externe nerambursabile aferente perioadei de programare 2021-2027 acordate României.
Astfel, actul normativ prevede că, în procesul de dezvoltare și administrare a sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+ și a aplicațiilor conexe MySMIS2021 și SMIS2021, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene colaborează cu Serviciul de Telecomunicații Speciale și, de asemenea, stabilește atribuțiile și responsabilitățile respectivelor instituții.
Datele cu caracter personal prelucrate prin intermediul aplicaţiilor SMIS2021/MySMIS2021 sunt stocate pentru o perioadă de 5 ani începând cu data de 31 decembrie a anului în care a fost efectuată ultima plată de către autoritatea de management către beneficiar.
Cererile referitoare la datele din aplicaţiile SMIS2021/MySMIS2021, precum şi cererile formulate pentru exercitarea drepturilor persoanelor vizate se adresează şi se soluţionează de către MIPE.
sursa: lexcafe.ro
Add comment