Start-Up Zone

Consiliul Concurenței: cauzele scumpirii uleiului

În primele trei luni ale anului, uleiul s-a scumpit în medie cu 8,68%. Luna trecută sticla de 1l de ulei de floarea soarelui se vindea cu un preț mediu de 9,179 de lei, potrivit unui anunț făcut de Consiliul Concurenței.

Autoritatea spune că aceste creșteri pot fi rezultatul războiului din Ucraina și a sancțiunilor impuse Rusiei, dar și un efect al apropierii sărbătorilor pascale, când românii se pregătesc intens pentru masa tradițională, iar achiziția de produse alimentare este într-o mare creștere.

Cel mai mic preţ la ulei înregistrat în luna martie a fost de 3,69 lei/litru, în timp ce cel mai mare preţ înregistrat a fost de 11,29 lei/litru, arată datele preluate din platforma Monitorul Prețurilor, instrument gestionat de către Consiliul Concurenţei. Astfel, prețul mediu la uleiul de floarea soarelui la 1 litru, înregistrat în luna martie anului 2022 este de 9,179 lei.

Prețul mediu, care are la bază datele încărcate de principalii retaileri din România în platforma Monitorul Prețurilor, a fost calculat în urma transmiterii datelor de către retaileri, referitor la prețul înregistrat la raft pentru 37 dintre mărcile prezente în magazinele de tip supermarket-hypermarket.

„Aceste creşteri de preţuri pot fi rezultatul războiului din Ucraina şi a sancţiunilor impuse Rusiei, precum şi a apropierii sărbătorilor pascale, perioada în care tendinţa de achiziţionare a produselor alimentare este în creştere”, se arată în comunicatul transmis de Consiliul Concurenței, citat de hotnews.ro

Consiliul Concurenţei a mai subliniat că monitorizează cu atenţie piaţa produselor alimentare, astfel încât companiile să nu profite de această situaţie şi să crească preţurile nejustificat.

sursa: agro-tv.ro

Redactia START UP ZONE

Add comment