Start-Up Zone

Doar 8% dintre societatile comerciale au directionat 20% din impozit

https://www.facebook.com/plugins/like.php?href=https%3A%2F%2Fwww.finantare.ro%2Fdoar-8-dintre-societatile-comerciale-au-directionat-20-din-impozit.html&width=200&layout=button_count&action=like&size=large&share=true&height=46

Un număr de doar 49.550 de societăți comerciale din cele 606.995 eligibile în acest moment în România au înregistrat cheltuieli cu sponsorizarea și au direcționat până la 20% din impozit către entitățile eligibile, inclusiv ONG-uri. Valoarea totală direcționată în 2020 a fost de 335,9 milioane de Euro, în creștere cu 12% față de anul precedent.

Datele sunt evidențiate de proiectul de cercetare realizat de Asociația pentru Relații Comunitare (ARC) împreună cu EY România, care își propune să crească nivelul de conștientizare cu privire la creditul fiscal de 20%. În cadrul acestui proiect, s-au analizat datele obținute de la ANAF, referitoare la potențialul de sponsorizare prin facilitatea fiscală 20%.

Societățile comerciale pot direcționa sub formă de sponsorizări deductibile 20% din impozitul pe profit, însă nu mai mult de 0,75% din cifra de afaceri (companii, cu cifra de afaceri peste 1 milion Euro), respectiv 20% din impozitul pe venit (microîntreprinderi, cu cifra de afaceri sub 1 milion Euro).

Doar 8% dintre societățile comerciale din România au direcționat 20% din impozit
• Doar 41% din sumele potențiale de sponsorizare au fost folosite în 2020
• Suma totală care putea fi direcționată în 2020 se ridică la 881 milioane de Euro

În pofida modificărilor legislative din 2017 și 2018, care au afectat potențialul facilității fiscale, sumele direcționate s-au menținut pe un trend crescător în ultimii cinci ani. În 2020, creșterea a fost de 12% față de anul precedent.

În același timp, și numărul de societăți comerciale care au folosit facilitatea fiscală de 20% continuă să crească, dar acesta rămâne pe mai departe extrem de mic (49.550) în comparație cu totalul societăților eligibile pentru sponsorizare (606.995). Astfel, doar 8% din totalul de companii și microîntreprinderi au făcut sponsorizări în anul 2020.

sursa: finantare.ro

Redactia START UP ZONE

Add comment