Un procent de 73% dintre liderii de business au declarat că afacerea lor a fost afectată de criza sanitară COVID-19, însă impactul nu a fost atât de sever pe cât anticipau în martie 2020, la începutul lockdown-ului. La începutul pandemiei, 99% dintre companii așteptau un impact negativ, conform raportului PwC Global Crisis Survey 2021.
“În urmă cu doi ani, în primul raport publicat pe această temă, majoritatea (95%) respondenților preconizau că va avea loc o criză în următorii doi ani, însă la momentul respectiv, pe lista posibilelor cauze nu a fost inclusă o pandemie. Deși efectul nu a fost atât de grav pe cât se anticipase, consecințele restricțiilor aduse de pandemie sunt istorice, iar incertitudinea este încă prezentă. Organizațiile au nevoie de o abordare agilă și flexibilă pentru a aborda diverse situații neprevăzute și tipuri de crize”, – a declarat Dinu Bumbăcea, Partener și Lider Consultanță pentru afaceri PwC România.
Criza sanitară a avut efecte diferite asupra fiecărei țări și industrii, dar puțini vor ieși nevătămați din această perioadă. Cele mai afectate sectoare au fost turismul, divertismentul și învățământul superior. Efecte negative au raportat, de asemenea, industria prelucrătoare și auto, servicii publice și guvernamentale, serviciile financiare și sectorul energiei, utilităților și resurselor.
La polul opus, s-au situat companiile de tehnologie și sănătate.
Doar 35% dintre respondenți spun că au avut un plan de răspuns la criză “foarte relevant”, de unde rezultă că majoritatea nu au avut planuri concepute în acest sens. Astfel că, în prezent, 95% dintre liderii de afaceri declară că trebuie să-și îmbunătățească planurile de gestionare a crizelor, iar șapte din zece organizații intenționează să-și crească investițiile în această direcție.
Întrebați care a fost cea mai importantă acțiune întreprinsă de organizația lor până acum ca răspuns la COVID-19, 80% dintre liderii de companii din toate sectoarele și teritoriile au răspuns: protejarea angajaților lor, fizic și emoțional.
PwC Global Crisis Survey a fost realizat pe baza informațiilor transmise de peste 2.800 de lideri de afaceri, reprezentând organizații de toate dimensiunile, din 29 de industrii și peste 73 de țări.
Add comment