Ministerul Muncii a anunțat joi că există un proiect de Ordonanță de urgență care urmează să fie adoptat de Guvern, care introduce următoarele modificări: Microîntreprinderile nu vor mai avea obligația întocmirii fişei postului, a condicii de prezenţă şi a regulamentului intern pentru angajați.
Ea a spus că aceste înlesniri se aplică doar microîntreprinderilor care au mai puțin de 9 angajați. De menționat că microîntreprunderi se consideră firmele care au cel mult 9 angajați, deci inclusiv cele cu 9 angajați, conform clasificării europene (care mai cuprinde și alte criterii). De asemenea, din punct de vedere fiscal, în România, microîntreprjnderile sunt firmele care au avut cifra de afaceri de maximum 1 milion de euro.
O altă ordonanţă de urgenţă oferă o gură de oxigen pentru aproximativ 445.000 de microîntreprinderi din România care în momentul de faţă au sub 9 angajaţi. Şi anume, am eliminat obligativitatea întocmirii fişei postului, a condicii de prezenţă şi a regulamentului intern. Acestea sunt acte birocratice care pe lună, pentru o microîntreprindere cu 2 angajaţi presupune completarea unui set atât de consistent de documente. Practic am eliminat o muncă în plus pe care angajatorii pot să o desfăşoare fie verbal, în relaţia cu angajaţii, fie printr-un act scris şi asumat de mână întrucât vorbim despre întreprinderi mici şi mijlocii care au nevoie de flexibilitate în aceste relaţii de muncă
– a spus Raluca Turcan, citată de Agerpres.
Add comment