Site-ul Canva, folosit în multe țări, printre care și România, în scopul întocmirii unor prezentări, proiecte de marketing, social media și alte creații grafice, anunță că a ajuns să valoreze 15 miliarde de dolari.
Noua evaluare a companiei are loc după ce, zilele trecute, a primit o investiție de 71 de milioane de dolari, condusă de T. Rowe Price Global Technology Fund. Astfel, platforma online aproape că își triplează valoare în mai puțin de un an. În iunie 2020, Canva obținuse o investiție de 60 de milioane de dolari, la o valoare estimată a companiei de 6 miliarde de dolari americani.
Startup-ul a fost fondat în anul 2012, la Sydney, de 3 tineri antreprenori australieni: Melanie Perkins (CEO), Cliff Obrecht (COO) și Cameron Adams (CTO).
Povestea Canva a început încă din 2007, când Melanie Perkins avea doar 19 ani și era studentă la University of Western Australia. Ea își ajuta colegii să realizeze proiecte grafice cu programele clasice, InDesign și Photoshop. Atunci, i-a venit ideea să facă o platformă cu forme predefinite pe care utilizatorii să le folosescă pentru a crea anuare școlare.
Ea și iubitul ei, Cliff Obrecht, care era student la aceeași universitate, au luat un credit și au deschis Fusion Books, un instrument digital folosit pentru crearea de anuare universitare. Platforma există și acum și este cel mai mare tool pentru anuare.
Fusion Books s-a bucurat de o bază mare de utilizatori de la început, iar Melanie s-a gandit atunci să-l extindă la o plajă mai largă de proiecte. Tânăra s-a lăsat de facultate și, în 2010, a zburat în SUA, la Palo Alto, să obțină finanțări pentru ceea ce avea să devină Canva.
În Australia, ea apucase să studieze comerț și comunicații, dar nu avea cunoștințe de programare PC. În Silicon Valley, însă, l-a întâlnit pe Cameron Adams, un programator australian, care lucra la Google. Cu finanțări de 3 milioane de dolari obținute, Melanie, împreună cu prietenul ei, Cliff, și cu Cameron Adams, a lansat pe piață platforma de design grafic Canva, în anul 2013 (startup-ul avea atunci un an).
Platforma online oferă un serviciu de tip freemium: utilizatorii din toată lumea pot să o folosească gratuit pentru proiecte de design cum sun cărțile poștale, imaginile pentru social media sau diverse prezentări, dar există și un produs plătit, Canva Pro, pentru proiecte avansate în zona de business.
Dezvoltarea puternică a Canva nu este întâmplătoare pe timp de pandemie COVID: plaforma online a investit masiv în Canva Presentations, serviciul său premium care ajută echipele cu membri răspândiți în toată lumea să colaboreze și să lucreze remote la proiecte comune, în firme de tot felul.
Până acum, Canva a obținut investiții totale de peste 370 de milioane de dolari.
Add comment