Membrii din organizația HORA au publicat un „Ghid de siguranță în restaurante”, pentru a facilita crearea unui cadru de funcționare în siguranță a business-urilor din HoReCa, sector grav afectat de pandemia COVID-19.
Realizat alături de specialiștii sistemului de sănătate MedLife, ghidul definește măsurile optime de siguranță și responsabilitate destinate atât operatorilor din industrie, cât și consumatorilor, și formulate în linie cu obiectivul național de a preveni apariția unor situații favorabile răspândirii virusului.
Pentru restaurante:
- Înainte de începerea programului, personalul resturantului trece printr-un triaj intern pentru verificarea temperaturii și a stării de sănătate. În plus, angajații sunt instruiți ca la primele simptome de boală să rămână acasă și să ia legătura cu medicul de familie.
- Efectuăm testări rapide ori de câte ori este nevoie pentru identificarea și izolarea imediată a cazurilor pozitive.
- Susținem campania națională de vaccinare și încurajăm personalul să se vaccineze, angajații din domeniul HoReCa având prioritate pentru a vaccinare începând cu luna aprilie.
Pentru clienți:
- Respectă cirucuitele semnalizate corespunzător și păstrează distanța de 1,5 – 2 metri între tine și ceilalți.
- Poartă mască de protecție atât la intrare, cât și la ieșire, și ori de câte ori tranzitezi restaurantul.
Sectorul HoReCa a resimțit impactul pandemiei încă din primul moment, iar efectele negative s-au intensificat odată cu evoluția situației epidemiologice și a restricțiilor aferente, industria aflându-se acum în cea mai neagră perioadă a sa din istoria recentă. A devenit, astfel, clar faptul că actualul context impune articularea unui cadru sigur de funcționare, la care să adere toți operatorii și clienții, astfel încât, împreună, să limităm riscurile și să ne protejăm reciproc
– a declarat Daniel Mischie, Preşedinte HOR
Încă din primele zile de pandemie, noi, MedLife, am știut cât de important este să fim alături de partenerii noștri de business și să le oferim sprijinul pentru ca aceștia să îți desfășoare activitatea în condiții de siguranță pentru angajați și clienți, deopotrivă. Sectorul HoReCa, unul dintre cele mai afectate de criza sanitară, a reprezentat o prioritate pentru noi, motiv pentru care ne-am implicat în demersul HORA privind elaborarea primului ghid de siguranță în restaurante, un proiect pilot care cuprinde informații și recomandări atât pentru cei din industrie, cât și pentru consumatori. Avem încredere că astfel de proiecte vor ajuta nu doar industria HoReCa, ci vor contribui la repornirea economiei în ansamblu. Doar prin responsabilitate și respectarea măsurilor vom putea învinge această pandemie și ne vom putea întoarce la normalitate
– a declarat Mihai Marcu, Președinte și CEO MedLife Group.
Add comment